Kwaliteit dienstverlening: wat mag u van ons verwachten?

De servicenormen in ons kwaliteitshandvest zijn concrete beloften over onze producten en diensten. U leest ze hieronder. Als we deze (minimum) beloften niet waarmaken, mag u ons daarop aanspreken.

Contact met de gemeente

Contact via telefoon

Als u belt naar ons centrale nummer 033-277 23 24 nemen wij binnen 25 seconden de telefoon op.

  • Wij verbinden u maximaal 2 keer door.
  • Bij een terugbelafspraak nemen wij binnen 1 werkdag telefonisch contact met u op.
  • Na afloop van het gesprek krijgt u de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Contact via brief

  • Wij beantwoorden uw brief inhoudelijk binnen 6 weken na ontvangst.
  • U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging, waarin wij aangeven:
    • dat u binnen 6 weken beantwoording kunt verwachten.
    • welke medewerker of afdeling betrokken is bij uw vraag.
  • Als behandeling binnen 6 weken niet mogelijk is, vermelden wij in de ontvangstbevestiging:
    • de reden waarom inhoudelijke beantwoording binnen 6 weken niet mogelijk is.
    • de termijn waarop beantwoording zal plaatsvinden.
    • welke medewerker of afdeling betrokken is bij uw vraag.
  • U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag beantwoord is. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Contact aan de balie

  • De wachttijd aan de balie is maximaal 15 minuten.
  • Heeft u een afspraak? Dan is de wachttijd maximaal 5 minuten.
  • Na afloop van uw bezoek krijgt u de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Contact via e-mail

  • U ontvangt binnen 2 werkdagen een eerste bericht, waarin wij aangeven:
    • dat u binnen 5 werkdagen een antwoord krijgt.
    • welke medewerker of afdeling betrokken is bij uw vraag.
  • U krijgt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord.
  • Als behandeling binnen 5 werkdagen niet mogelijk is, leest u in het eerste bericht:
    • de reden waarom inhoudelijke beantwoording binnen 5 werkdagen niet mogelijk is.
    • de termijn waarop u beantwoording kunt verwachten.
    • welke medewerker of afdeling betrokken is bij uw vraag.
  • U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord. Zo niet, dan kunt u aangeven waarom niet. Wij proberen u dan alsnog naar tevredenheid van informatie te voorzien. Lukt dat niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Website

  • Wij streven ernaar dat de informatie op onze website correct, actueel, begrijpelijk en toegankelijk is.
  • De eisen voor het indienen van vergunningen staan op onze website.

Aanspreekbaarheid in geval van klachten

Klachtenbehandeling

  • Bent u niet tevreden over de gemeente, dan kunt u mondeling of schriftelijk een klacht indienen. Kijk hiervoor op de pagina Klachten over de gemeente | Gemeente Scherpenzeel.
  • Dient u een klacht in? Dan ontvangt u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging, waarin we aangeven:
    • dat u binnen 6 weken een inhoudelijke beantwoording kunt verwachten, tenzij sprake is van een klachtadviesprocedure. Dan zal inhoudelijke beantwoording binnen 8 weken plaatsvinden;
    • welke medewerker of afdeling betrokken is bij de behandeling van uw klacht.

Meldingen

Meldingen openbare ruimte

Is er iets niet in orde in uw buurt, straat of plantsoen? Laat het ons weten via de pagina Iets kapot of niet in orde? Melden! | Gemeente Scherpenzeel

  • Uiterlijk binnen 2 werkdagen vertellen wij wat er met uw melding gebeurt.
  • Bij gevaar, kans op schade en letsel komen we binnen 24 uur in actie.

Tips voor een snelle service aan de balie

Kijk voor een bezoek aan het gemeentehuis eerst op onze website. Hier vindt u actuele informatie over onze producten en de openingstijden

Voor Burgerzaken moet u vooraf een afspraak maken

Zorg dat u alle benodigde papieren meeneemt. Kijk op de website wat u moet meenemen of vraag het telefonisch na bij onze medewerkers. 

Dienstverlening op maat

Privacy

Als u meer privacy wilt, is een gesprek in een aparte ruimte mogelijk.

Contactpersoon

Bij complexe vraagstukken wijzen wij zo nodig een contactpersoon toe.

Niet nakomen van de kwaliteitsnormen

Als wij ons niet houden aan de kwaliteitsnormen, dan kunt u dat via 033-2772324 melden bij een teamleider. Deze zorgt dan voor een passende oplossing. De oplossing kan zijn dat we de afhandeling van een aanvraag binnen 1 werkdag hervatten.