Verhuurders, energie- en waterleveranciers en zorgverzekeraars geven betalingsachterstanden van inwoners door aan de gemeente. Dit heet de vroegsignalering. De gemeente krijgt hierdoor een melding van de betalingsachterstand(en) van huur, energie, water en/of de zorgverzekering.

Wij versturen daarna een hulpaanbod via een brief naar de inwoner. De inwoner bepaalt zelf of hij ingaat op ons aanbod om over de betalingsachterstand(en) in gesprek te gaan. Wij geven aan de leverancier door of de inwoner mee wil doen aan ons voorstel.

De vroegsignalering in beeld.

Ondersteuning nodig bij schulden?

U kunt contact opnemen met de gemeente door te mailen naar sociaalteam@scherpenzeel.nl of door te bellen naar (033) 277 23 24 op werkdagen tussen 09.00 - 12.30 uur, keuzemenu optie 1 Sociaal Team.

Voor meer informatie over de schuldhulpverlening kunt u kijken op Schuldhulpverlening | Gemeente Scherpenzeel

Aanmelden als signaalpartner voor de gemeente?

Bent u een verhuurder, energie- of waterleverancier of een zorgverzekeraar en actief in de gemeente Scherpenzeel? En wilt u ook signalen doorgeven aan de gemeente om inwoners in een zo vroeg mogelijk stadium te helpen bij betalingsachterstanden?

Meldt u dan aan via deze link (Landelijk Convenant Vroegsignalering Schulden | aanmelding Signaalpartner (VLP) (office.com)(externe link)).