Wat neem je mee?

Je hebt

  • een hbo+ werk- en denkniveau;
  • kennis van de financiële processen en regelgeving bij de overheid en kan daar sturing aan geven;
  • relevante werkervaring;
  • gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • aantoonbare kennis van BBV en gemeentefinanciën;
  • overstijgend inzicht en een goed inlevingsvermogen.

Je bent

  • bereid om de handen uit de mouwen te steken voor diverse werkzaamheden op het financiële vlak;
  • politiek en organisatiesensitief;
  • overtuigend en initiatiefrijk; 
  • communicatief vaardig, analytisch en een teamplayer.

Wat ga je doen?

  • Financieel adviseur voor meerdere afdelingen binnen de gemeente Scherpenzeel;
  • Werkzaamheden van het team coördineren en bewaken;
  • Sparringpartner voor het afdelingshoofd en beleidsmedewerkers. Samen volg je de financiële trends en bestedingen van de budgetten;
  • Deelnemen aan regionale overleggen en bewaakt risico’s rond de rechtmatigheid;
  • Verantwoordelijk zijn voor het opstellen van planning en control producten en levert een bijdrage aan financiële documenten;
  • Houdt het financiële beleid en de doorontwikkeling van de planning en control instrumenten actueel; 

Wat bieden we je?

  • Schaal 11 max. Maximaal € 72.604, - per jaar (incl. IKB) bij een fulltime dienstverband;
  • Een baan binnen een dynamische organisatie;
  • Een aanstelling voor 1 jaar (36 uur p/w) met een perspectief op een vast dienstverband.

Over gemeente Scherpenzeel

Binnen de gemeente Scherpenzeel werken ruim 100 ambtenaren. De werksfeer binnen de organisatie kenmerkt zich door betrokkenheid, openheid en resultaatgerichtheid met ruimte voor elkaars ideeën. De kernwaarden binnen de gemeente Scherpenzeel zijn dienstverlenend, krachtig en betrokken. 

De afdeling Bedrijfsvoering is de motor van de organisatie. Samen zorgen zij ervoor dat de andere afdelingen kunnen draaien. De afdeling levert goede adviezen op financieel en juridisch gebied, weet alles over bedrijfsvoering en bewaakt de kwaliteit daarvan. Onder Bedrijfsvoeringen vallen de onderdelen: financiën, juridische kwaliteitszorg, belastingen, inkoop, P&O ICT, documentaire informatievoorziening, gegevensbeheer, communicatie, veiligheid en bodetaken.

Kennismaken

Gaat jouw hart sneller kloppen van het lezen van deze vacature? En heb jij zin om je aan te sluiten bij een team dat goed voor elkaar wil zorgen en onze organisatie beter en mooier kan maken? Top! Om een goede medewerker voor Scherpenzeel te vinden werken we samen met Bureau Kodros. Sollicitaties lopen dan ook via hen.

Inlichtingen over deze functie en procedure kun je inwinnen bij Jan-Joost Liebregt, hij is bereikbaar via j.liebregt@kodros.nl of telefonisch op 06 40 06 37 50.

Locatie

Gemeente Scherpenzeel
Stationsweg 389A
3925 CC Scherpenzeel