Griffiemedewerker/commissiegriffier (32 uur)
Ben jij die ambitieuze, accurate en digitaal vaardige collega, en spreekt administratief werk binnen een politieke omgeving je aan? Dan leren we je graag kennen!
De griffie
De griffie in Scherpenzeel wordt gerund door twee personen. Onder het motto “wie niet groot is moet slim zijn” ondersteunen, informeren en adviseren “wij van de griffie” 15 raadsleden en een aantal raadscommissieleden die onderdeel uitmaken van zes fracties. Samen zorgen wij ervoor dat de gemeenteraad zijn taak optimaal kan uitvoeren.
We werken in een dynamische omgeving; er komt veel op ons af, ook tijdens de avonduren (een deel van je uren werk je ’s avonds). Geen dag is hetzelfde!
Vergaderingen, vragen van inwoners, de stukkenstroom… Wij adviseren, ondersteunen, bereiden voor, plannen en zorgen dat stukken op de juiste plek en tijdig beschikbaar zijn. Ook op het laatste moment of zelfs tijdens een vergadering.
Hard werken combineren we met gezelligheid en een fijne sfeer.
De functie
Samen met de griffier zorg jij dat het hele proces van vergaderen snel en nauwkeurig verloopt; van agenda, regelen van zalen en catering, stukkenstroom, inkomende stukken, tot de schriftelijke en technische vragen. Kortom, alles wat nodig is om de gemeenteraad zo goed mogelijk te faciliteren.
De stukkenstroom verloopt volledig digitaal. Het begint bij deze functie met het inrichten en up-to-date houden van onze vergadertool iBabs en het helpen van raads- en commissieleden om stukken snel te vinden. Samen met de griffier zorg je ervoor dat ons digitale informatiesysteem goed werkt en aansluit bij de wensen van de gemeenteraad.
Jij bent digitaal vaardig, doorziet en snapt digitale informatiesystemen vlot. Flexibiliteit en nauwkeurigheid zitten in jouw genen. In stressvolle situaties blijf je rustig.
Ben je gedreven en ambitieus? Heb je inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen en kun je je verplaatsen in het politieke speelveld? Dan hebben wij een unieke kans voor je!
Afhankelijk van je ervaring en opleiding combineer je de administratieve taken van de griffiemedewerker met de taken die horen bij de functie van commissiegriffier, waaronder het ondersteunen van de voorzitter tijdens raadscommissievergaderingen en het zorgen voor de informatievoorziening richting de raadscommissieleden. Daarnaast geef je samen met de griffier mede inhoud aan een goede afstemming tussen de verantwoordelijkheden van de raad en die van het college et cetera.
Ben je nog niet helemaal zover, dan zorgen wij voor een interne opleiding.
Solliciteer niet als je moeite hebt met werken tijdens de avonduren, dat hoort er in deze functie namelijk helemaal bij!
Wat bieden wij?
- De mogelijkheid om met jouw kennis en ervaring bij te dragen aan een goed verloop van de lokale politiek. Samen met een klein team ondersteun je 15 betrokken en enthousiaste raadsleden en een aantal raadscommissieleden.
- Flexibele werkdagen waarbij we zorgen voor een goede bezetting van de griffie (deels thuiswerken is mogelijk).
- Een parttime functie van 32 uur, salaris in functieschaal 8 (maximaal € 3.732,00 bruto per maand) met een uitloop naar schaal 10, geheel afhankelijk van je opleiding en ervaring.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% van je salaris.
- Een arbeidsovereenkomst voor één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.
- Een functie met doorgroeimogelijkheden.
- Veel ruimte om relevante trainingen, cursussen en opleidingen te volgen.
Wat breng je mee?
- Je hebt ervaring in een administratieve / ondersteunende functie.
- Je hebt feeling met en doorziet ICT-systemen en verschillende applicaties, bent daarin doortastend in het zoeken naar een oplossing die aansluit bij de behoefte van de gemeenteraad.
- Bekendheid met processen van een gemeentelijke organisatie is een pre.
- Je hebt hbo-werk- en denkniveau. Het niveau vinden wij belangrijker dan het papiertje.
- Je beschikt over een goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
- Je bent flexibel qua werkdagen en werktijden (ook in de avond; twee tot vier keer per maand).
- Kennis & betrokkenheid bij de regio, en woonachtig zijn in de omgeving is een pre.
- Het heeft onze voorkeur als je je vakanties kunt opnemen tijdens het politieke reces (deels schoolvakanties).
Meer informatie of solliciteren
Wil je eerst meer informatie of even vrijblijvend bellen over de gemeente en de functie? Dat kan! Bel naar Brigitte van Ginkel, griffier. Je kunt haar bereiken via telefoonnummer 06 22152351. Het is ook mogelijk om een dagje mee te lopen om zo te kijken of dit werk iets voor jou is.
Is deze baan precies wat je zoekt, stuur dan je sollicitatiebrief en cv uiterlijk 28 februari a.s. naar werkenin@scherpenzeel.nl onder vermelding van vacaturenummer 2023-03
We zetten deze vacature gelijktijdig intern en extern uit. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor.
Wij genieten van de grote verscheidenheid aan persoonlijkheden op onze werkvloer. Wat je achtergrond, levensstijl of geloof ook is, we nodigen je van harte uit om te solliciteren!
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.