Aanleg glasvezel: hoe zit het?
Uw gemeente krijgt glasvezel
KPN NetwerkNL vernieuwt het netwerk in uw gemeente door een glasvezelnetwerk aan te leggen. Dit doen we gratis. Glasvezel biedt de snelheid, betrouwbaarheid en capaciteit die Nederland in de toekomst nodig heeft. Om de glasvezelkabel vanaf de straat bij de bewoners naar binnen te brengen, zijn er werkzaamheden nodig in en rond de woning. Daarvoor hebben wij de toestemming nodig van de bewoners.
Service en contactmogelijkheden
De aanleg van glasvezel kan vragen oproepen bij de bewoners die contact opnemen met uw gemeente. Met dit overzicht helpen wij u graag op weg bij de beantwoording van vragen of met de juiste doorverwijzing naar KPN NetwerkNL.
Thema |
Onderwerp |
Verwijzen naar |
Service en contact |
Aanleg glasvezel, werkzaamheden, vragen en of een klacht doorgeven. |
www.kpnnetwerk.nl/contactformulier/#vraag
|
Veelgestelde vragen |
Wat is mijn status, toestemming, afspraak maken, netwerk, uitleg werkzaamheden, ik heb geen glasvezel, ik krijg glasvezel nieuwbouw, ik heb al glasvezel. | |
Contactkanalen KPN NetwerkNL |
Hoe kan ik KPN NetwerkNL bereiken? |
www.kpnnetwerk.nl (website) |
Vraag of opmerking |
Klacht, schade, terugbelverzoek, nieuwbouw of overig |
www.kpnnetwerk.nl/contactformulier/#vraag |
Toestemming geven |
Toestemming geven voor aanleg glasvezel in woning | |
Status |
De status van uw woning |
Het coronavirus en onze maatregelen
Tijdens de werkzaamheden staat de gezondheid van u en van onze medewerkers voorop. Daarom hanteren onze medewerkers een aantal strikte maatregelen. Op kpnnetwerk.nl/corona vindt u deze maatregelen.
Melden
Inwoners die merken dat er 2 weken na de aanleg toch gebreken zijn in het straatwerk, kunnen dit melden bij iets kapot of niet in orde.
Bij andere klachten, zoals met kabels en straatwerk op de eigen grond of over het glasvezel zelf, heeft de gemeente geen rol of verantwoordelijkheid.U gaat hiervoor naar de KPN (zie bovenstaande tabel)
